عسل گون چه طبعی دارد؟

شاید بخواهید بدانید عسل گون چه طبعی دارد؟ و یا این که بپرسید این عسل چه ویژگی هایی دارد؟ این محصول در حقیقت یکی از عسل های تک گیاه است که خواص دارویی زیادی دارد. این نمونه از عسل ها با عطر و طعمی بی نظیر، امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته و نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده است. معمولا در مناطقی که از نظر پوشش گیاهی غنی هستند این نوع عسل را تولید کرده و به بازار می فرستند.

طبع عسل گون

می خواهید بدانید عسل گون چه طبعی دارد؟ طبق تحقیقاتی که بر روی این محصول انجام شده است، این ماده دارای خواص درمانی ویژه ای بوده و می تواند به کنترل و درمان بیماری دیابت کمک کند. برای تهیه این محصول از گیاه گون و یا آستراگالوس استفاده می شود. این گیاه ضد ویروس بوده و به خوبی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

معمولا برای تهیه این نوع عسل ها، زنبور ها شهد این گیاهان را خورده و در نتیجه آن را با این نام معرفی می کنند. حدود ۵۰ تا ۸۰ درصد از این نوع عسل با استفاده از شهد گیاه گون به دست آمده است.

این گیاه حدود ۸۰۰ گونه دارد که هر یک از آن ها دارای خواص و ویژگی های منحصربفردی هستند. همین امر سبب می شود تا تنوع این عسل گون نیز زیاد باشد و هر یک از آن ها خصوصیات خاصی داشته باشند. در حالت کلی این نوع عسل دارای طبع گرم و خشک است. از این رو مصرف این نوع عسل به افراد سرد مزاج پیشنهاد می شود. همچنین افرادی که قند خون پایینی دارند و یا این که فشارشان معمولا پایین است، بهتر است که از این نوع عسل ها استفاده کنند.

طبع عسل گون

معرفی طبع عسل گون

ویژگی های عسل گون

برای آن که متوجه شوید عسل گون چه طبعی دارد؟ خوب است بدانید که این محصول با استفاده از یک گیاه خودرو که بوته چند ساله دارد تولید می شود. ساقه های این گیاه بنفش رنگ بوده و گل های آن ارغوانی هستند. عسلی که با استفاده از این گیاه تولید می شود به رنگ زرد کهربائی دیده می شود اما ممکن است نمونه های تیره تر آن نیز به دلیل تنوع گونه های این گیاه مشاهده شود.

ویژگی های عسل گون

ویژگی عسل گون

خواص درمانی عسل گون

به طور کلی خاصیت های عسل طبیعی بسیار زیاد است و عسل طبیعی گون هم خواص درمانی فراوانی دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • افزایش تراکم استخوان ها و بهبود درد های مفصلی
  • ضد قارچ و ضد باکتری
  • ضد التهاب
  • موثر در بهبود زخم و جراحات
  • تقویت کننده مغز و حافظه
  • مقوی اعصاب
  • مفید برای کم خونی
  • تقویت کننده معده
  • مفید برای بیماران کلیوی
  • دفع کننده سموم بدن
  • موثر در روند درمانی بیماری ایدز
  • موثر در درمان انواع سرطان ها
  • موثر در درمان بیماری یبوست
  • و …

نحوه استفاده از عسل گون

حال که متوجه شدید عسل گون چه طبعی دارد؟ خوب است که با خصوصیات و ویژگی های آن نیز بیش تر آشنا شویم. این ماده خوراکی یکی از عسل های موجود در بازار است که طبع آن گرم می باشد.

مقدار میزان ساکاروز در این محصول بسیار پایین است و همین امر سبب می شود تا یک عسل کاملا سالم و بسیار مناسب باشد. یکی از مهم ترین خواص این نوع عسل آن است که افراد دیابتی به دلیل کم بودن درصد قند می توانند از آن استفاده کنند.

این محصول شیرینی کمی داشته و گلوکز خون را به خوبی کنترل می کند. اگر به دنبال یک عسل با درصد قند پایین هستید، این نمونه می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد. البته به این نکته دقت داشته باشید که مصرف خودسرانه و بیش از حد این محصول نیز برای افراد دیابتی مضر است و برای مصرف مناسب آن باید طبق دستور پزشک عمل کنید.

نحوه استفاده از عسل گون

استفاده از عسل گون

نحوه تشخیص عسل طبیعی گون

پس از آن که متوجه شدید عسل گون چه طبعی دارد؟ حال باید به این نکته دقت داشته باشید که نمونه های تقلبی این محصول نیز در بازار وجود دارد.

از این رو باید به دنبال نمونه های اصل و با کیفیت این محصولات باشید. این نکته را مد نظر داشته باشید که نمونه های تقلبی هیچ گونه ارزش خریدی نداشته و کاملا بی کیفیت هستند.

برخی از آن ها نه تنها خواص درمانی ندارند بلکه سبب بروز بسیاری از بیماری ها در بدن انسان می شوند. برای یافتن نمونه های اصل و طبیعی این نوع عسل ها باید نکاتی را در نظر بگیرید که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • بهتر است که مستقیما به مناطقی با پوشش گیاهی گون رفته و از زنبورداران این مناطق، این نوع عسل را خریداری کنید.
    این نوع عسل در اثر حرارت کاراملی شده و هرگز کف نمی کند.
  • به طور کامل در آب حل نمی شود و کمی از آن ته ظرف باقی می ماند.
  • حالت چسبندگی زیادی نداشته و اگر آن را بین انگشتان دست خود قرار دهید متوجه می شوید که زیاد به دست ها نمی چسبند.
  • از روی رنگ نمی توان طبیعی و یا تقلبی بودن این محصول را تشخیص داد زیرا این نوع عسل دارای تنوع رنگ زیادی است.
نحوه تشخیص عسل طبیعی گون

تشخیص عسل طبیعی گون

کلام آخر طبع عسل گون

در پاسخ به سوال عسل گون چه طبعی دارد؟ گفتیم که این محصول در مناطقی تولید می شود که پوشش گیاهی گون دارند. این نوع عسل ها طبع گرم و خشکی داشته و برای افراد با طبع سرد بسیار مناسب می باشد. همچنین این نوع عسل به دلیل داشتن قند پایین برای مصرف افراد دیابتی نیز بسیار مناسب می باشد.

اگر قصد خرید این محصول را دارید دقت داشته باشید که عسلی طبیعی و اصل خریداری کنید زیرا نمونه های تقلبی هیچ گونه ارزش خریدی نداشته و خواص درمانی مناسبی ندارند.

سوالات متداول طبع عسل گون

1.چه کسانی نمی توانند از عسل گون استفاده کنند؟

نوزادان زیر دو سال و خانم های باردار هرگز نباید از این نوع عسل استفاده کنند.

2.چه نوع مشکلات معده را با عسل گون می توان درمان کرد؟

انواع رفلاکس، زخم معده، سوزش معده و حتی برخی از سرطان های فعال در این ناحیه از بدن را با مصرف منظم این ماده می توان بهبود بخشید.

3.آیا همه عسل های گون در درمان یبوست موثر هستند؟

خیر، بهترین و موثر ترین نمونه از این عسل ها در درمان این مشکل آن هایی هستند که از نوع گز انگبین می باشند.

امتیاز دهید post