عسل موم دار بهتر است یا بدون موم؟

افراد به دلیل وجود نمونه های تقلبی عسل ها، همواره در تلاش هستند تا انواع اصل این محصولات را خریداری کنند. برخی افراد معتقد هستند که عسل های موم دار نسبت به نمونه های بدون موم کیفیت بالا تری داشته و طبیعی تر هستند. اما بعضی دیگر این اعتقاد را نداشته و همواره نمونه های بدون موم را برای خرید انتخاب می کنند. اما واقعا عسل موم دار بهتر است یا بدون موم؟ این سوالی است که شاید ذهن شما را نیز به خود درگیر کرده باشد. برای یافتن پاسخ این سوال کافیست که تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

عسل موم دار بهتر است یا بدون موم؟

در پاسخ به سوال عسل موم دار بهتر است یا بدون موم؟ باید بگوییم که موم این محصول نمی تواند دلیلی بر طبیعی تر بودن آن باشد. برخی از افراد تصور می کنند که نمونه های موم دار این محصولات حتما عسل طبیعی و ارگانیک هستند در حالی که این نظریه کاملا اشتباه است.

طبیعی و یا تقلبی بودن این محصولات ربطی به موم دار بودن آن ندارد. اگر زنبور ها برای تغذیه خود از شهد گل ها استفاده کرده باشند نمونه های اصل و طبیعی این محصولات تولید می شود. در شرایطی که زنبورداران برای تغذیه زنبور ها از قند و شکر و مواد شیرین کننده استفاده کنند، در این شرایط محصول ارگانیک نبوده و اصل نمی باشد. بنابراین طبیعی و یا تقلبی بودن این ماده ارتباطی به عسل موم دار بودن آن ندارد و بسیاری از نمونه های موم دار نیز تقلبی و بی کیفیت هستند.

عسل موم دار یا بدون موم؟

عسل یک ماده خوراکی بسیار مفید است. این ماده خواص درمانی بی نظیری داشته و می تواند در درمان بسیاری از بیماری ها موثر باشد. برخی افراد معتقد هستند که خود موم ها نیز برای بدن مفید بوده و خواص دارویی دارند، این درحالی است که طبق تحقیقات انجام شده چنین نظریه ای درست نیست.

این ماده نه تنها نمی تواند به سلامت بدن افراد کمک کند بلکه به طور کامل از بدن دفع شده و هیچ گونه خاصیتی ندارد. گاهی اوقات مشاهده شده است که خوردن این موم ها حتی باعث بروز مشکلات گوارشی در افراد شده و با عوارض خاصی همراه است. بنابراین این مسئله را در نظر داشته باشید که موم این محصول نباید خورده شود زیرا هیچ گونه اثر مثبتی نداشته و حتی می تواند سلامتی افراد را نیز به خطر بیندازد.

عسل موم دار یا بدون موم؟

بررسی عسل موم دار یا بدون موم؟

چرا می گویند عسل موم دار نخرید؟

برای آن که بتوانیم پاسخ کامل تری به سوال عسل موم دار بهتر است یا بدون موم؟ بدهیم، باید بگوییم که بهتر است نمونه های بدون موم این محصولات را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. طبق تحقیقاتی که بر روی این ماده انجام شده است، پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که ترجیحا نباید این ماده را خریداری کرده و مصرف کرد.

از این رو نمونه های بدون موم عسل سالم تر بوده و کیفیت بهتری خواهد داشت. عوامل مختلفی وجود دارد که سبب شده است تا پژوهشگران استفاده از این ماده را منع کنند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • طبیعی نبودن موم

یکی از مهم ترین عواملی که استفاده از این ماده را منع می کند، طبیعی نبودن آن است. پروسه ساخت کندو توسط زنبور ها بسیار طولانی و زمان بر است. از این رو بسیاری از زنبوردارن از نمونه مصنوعی این محصول برای نگهداری زنبور ها و ساخت عسل استفاده می کنند. از طرفی برای تولید هر یک کیلوگرم از این محصول زنبور باید ۶ کیلوگرم عسل مصرف کند.

بنابراین از نظر اقتصادی نیز به صرفه نیست که زنبورداران اجازه دهند زنبور ها برای خود لانه بسازند. از این رو یک موم مصنوعی فراهم کرده و از آن در فرآيند تولید عسل استفاده می کنند. نمونه های مصنوعی این محصول را با استفاده از نوعی پارافین تولید می کنند که برای بدن بسیار خطرناک می باشد.

طبیعی نبودن موم

علت طبیعی نبودن موم

  • استفاده چند باره از موم

با توجه به هزینه بر بودن این ماده و همچنین فرآيند طولانی ساخت آن، امروزه بسیاری از زنبورداران این محصول را چند بار استفاده می کنند. این در حالی است که از نظر بهداشتی کاملا غیر قانونی بوده و می تواند خطرات جدی برای بدن به همراه داشته باشد. از این رو بهتر است نمونه های بدون موم این محصولات را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

  • سمی بودن موم

همان طور که می دانید حشراتی وجود دارند که موم خوار بوده و از این رو به این محصول می چسبند. گاهی اوقات زنبورداران برای از بین بردن این حشرات، آفت ها و بیماری های زنبور عسل این محصول را سم پاشی کرده و از حشره کش ها استفاده می کنند. از این رو خرید و مصرف این محصول کاملا اشتباه بوده و می تواند سبب بروز بیماری های مختلفی در بدن شود.

سمی بودن موم

بررسی علت سمی بودن موم

کلام آخر در مورد عسل موم دار یا بدون موم؟

برخی از افراد می خواهند بدانند عسل موم دار بهتر است یا بدون موم؟ در حالت کلی این ماده بسیار مفید است اما بهتر است نمونه های بدون موم آن تهیه شود. موم این محصول ممکن است مصنوعی بوده باشد و یا این که چند بار مورد استفاده قرار گرفته شده باشد. همچنین ممکن است به دلیل استفاده زنبورداران از حشره کش و آنتی بیوتیک ها این ماده سمی شده باشد. از این رو بهتر است نمونه های بدون موم این محصول را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

سوالات متداول در مورد عسل موم دار یا بدون موم؟

1.برای نگهداری موم عسل چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

این محصول باید در شیشه درب دار و در مکان خشک و به دور از نور خورشید نگهداری شود. بهترین دما برای نگهداری این محصول ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی گراد است.

2.اگر موم عسل را در مکان گرم قرار دهیم چه می شود؟

در این گونه مکان ها لارو حشرات موم خوار موجود در محصول به پروانه تبدیل شده و باعث خراب شدن آن می شوند. از این رو نباید در مکان های گرم نگهداری شوند.

3.چه کسانی هرگز نباید موم عسل بخورند؟

کودکان زیر یکسال، خانم های باردار و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند بهتر است که هرگز از این ماده استفاده نکنند.

امتیاز دهید post