هر چیزی که باید در مورد عسل آویشن کوهی بدانید

عسل آویشن را می ‌توانیم یکی از سالم ‌ترین و خوشمزه ‌ترین عسل‌ های موجود معرفی کنیم که به دلیل داشتن خواص ویژه و طعم منحصر به فرد طرفداران زیادی دارد. مصرف مرتب و به اندازه عسل آویشن کوهی می‌ تواند از ابتلا به برخی بیماری ‌های داخلی جلوگیری کرده و در تقویت بدن و حفظ سلامت عمومی نقش دارد.

قبل از اینکه اقدام به خرید و سفارش عسل آویشن کنید بهتر است با یکسری ویژگی‌ های عمومی آن آشنا شوید تا محصول بی‌کیفیت و نامرغوب به شما عرضه نشود. در ادامه این قسمت هر چیزی که شما باید در مورد عسل آویشن کوهی بدانید را توضیح می‌ دهیم.

اطلاعات مهم و اولیه در مورد عسل آویشن

عسل‌ های آویشن کوهی دارای مشخصات و ویژگی‌ های زیر هستند که در زمان خرید بهتر است به آنها توجه ویژه‌ ای داشته باشید:

اطلاعات مهم و اولیه در مورد عسل آویشن

اطلاعات مهم در مورد عسل آویشن

1. رنگ عسل آویشن کوهی اصل

در مورد رنگ عسل آویشن کوهی اصل باید بگوییم که این عسل معمولاً دارای رنگی قرمز و عقیقی است، اما دقت داشته باشید که بسته به منطقه تولید و فراوانی این گیاه می ‌توان انتظار رنگ زرد طلایی تا قرمز عقیقی و تیره را از این محصول داشت.

2. بوی عسل آویشن کوهی

مورد دومی که هنگام خرید عسل آویشن کوهی باید در نظر داشته باشید بوی آن است. معمولا بوی این نوع عسل عطر پایه گیاهان تیره نعناییان است و شما می ‌توانید آن را به خوبی استشمام کنید. در صورتی که عسلی که خریداری می‌کنید کاملاً اصل باشد این بو از آن به مشام می ‌رسد و یکی از راه‌ هایی است که می ‌توان عسل اصل از تقلبی را شناسایی کرد.

3. طبع عسل آویشن کوهی

در مورد طبع عسل آویشن کوهی باید بگوییم که طبع این نوع عسل گرم و خشک است. بسته به نوع گیاهانی که زنبور عسل از آن برای تولید عسل استفاده می‌کند طبع عسل‌ها به دو دسته سرد و گرم طبقه بندی می‌شود. گیاه آویشن دارای طبعی گرم بوده و در نتیجه عسل آن نیز طبیعتی گرم دارد و برای افرادی که به دنبال عسل مغذی و سالم با طبع گرم به منظور رفع سردی بدن هستند، می ‌تواند گزینه خوبی باشد.

4. مزه عسل آویشن کوهی

در مورد طعم و مزه عسل آویشن کوهی باید بگوییم که مزه این محصول در صورت اصل بودن باید قوی و غلیظ باشد و هر چقدر که مزه آن سبک و ملایم‌تر باشد نشان دهنده این است که زنبور هنگام تولید آن از گیاهان دیگری مثل گون استفاده کرده است. یکی از مهم‌ ترین دلایل محبوبیت عسل آویشن را می ‌توانیم متفاوت بودن طعم آن معرفی کنیم.

فواید عسل آویشن کوهی

یکی از مهمترین موضوعاتی که در مورد عسل آویشن کوهی نیاز است بدانید خواص بی ‌شمار این ماده است. جالب است بدانید عسل دارای فواید بی‌نظیری برای رفع مشکلات بینایی، عصبی و رفع بیماری ‌های ویروسی مثل آنفولانزا است. در قدیم از این ماده به عنوان یک برطرف کننده عفونت طبیعی استفاده می‌کردند.

به منظور تامین بسیاری از املاح و مواد مورد نیاز بدن و برطرف کردن مشکلات داخلی شما می‌ توانید از عسل آویشن کوهی استفاده کنید. عسل طبیعی آویشن سرشار از منیزیم، سدیم، کلسیم، مس، پتاسیم، گوگرد، انواع ویتامین ‌های گروه B، پلی‌فنول ‌ها، قندهای طبیعی و سالم است. شما می ‌توانید برای تقویت حافظه و تقویت انرژی بدن نیز از عسل آویشن استفاده کنید.

فواید عسل آویشن کوهی

فواید عسل آویشن کوهی اصل

آیا شکرک زدن عسل نشان از طبیعی بودن آن است؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند اولین عامل اصل بودن عسل خالص شکرک زدن است. در این مورد باید بگوییم که این فکر درست نیست و گاهی مواقع و به دلایل دیگر مانند استفاده از ترکیبات خارجی و مصنوعی ممکن است شاهد شکرک زدن عسل باشیم. توجه داشته باشید هر چقدر میزان گلوکز موجود در عسل زیادتر باشد در نتیجه عسل سریعتر شکرک می ‌زند.

هنگامی که قصد داشتید عسل آویشن کوهی را خریداری کنید، بهتر است در ابتدا یک فروشنده معتمد را برای این کار انتخاب کنید تا عسلی که خریداری می‌کنید، اورجینال باشد. همچنین هیچگاه شکرک زدن را تنها عامل اصل بودن شکر در نظر نگیرید. البته یکی از عوامل اصل بودن عسل شکرک زدن آن است اما تنها عامل نیست و هنگام خرید عسل شما باید موارد دیگری را نیز در نظر داشته باشید.

<yoastmark class=

ویژگی‌های عسل آویشن کوهی خالص

علاوه بر مواردی که در این قسمت ذکر کردیم، یکسری ویژگی ‌های دیگر نیز در مورد عسل آویشن کوهی وجود دارد که بهتر است از آنها اطلاع داشته باشید؛ این ویژگی‌ ها عبارتند از:

  •  میزان قند موجود در عسل نسبت به دیگر شیرین کننده ‌ها کمتر است و این قند از نوع طبیعی بوده و می ‌توان از آن برای کاهش وزن استفاده کرد.
  •  برای رفع زخم‌ های سطحی یا سوختگی گزینه بسیار مفیدی است.
  •  در علم پزشکی می ‌توان از انواع عسل مخصوصاً عسل آویشن برای تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر استفاده کرد.
  •  برای داشتن خوابی آرام می ‌توانید از عسل آویشن استفاده کنید.
ویژگی‌های عسل آویشن کوهی خالص

ویژگی‌ عسل آویشن کوهی خالص

سخن پایانی در مورد عسل آویشن کوهی

در این قسمت برای شما در مورد عسل آویشن کوهی به عنوان یکی از بهترین و مفیدترین عسل ‌های موجود صحبت کردیم و اطلاعات مهمی که می ‌توانست در هنگام خرید به شما کمک کند تا یک عسل مرغوب و درجه یک را انتخاب کنید در اختیارتان قرار دادیم.

همواره توجه داشته باشید عسل اصل و خالص از فواید بیشماری بهره‌مند است و می ‌تواند به شما کمک کند تا بدن سالم‌تری داشته باشید. پس در ابتدا در مورد فروشنده و میزان سابقه و اعتبار او تحقیق کرده تا بتوانید این محصول را با اطمینان بیشتری سفارش داده و برای خود و فرزندانتان مورد استفاده قرار دهید.

سوالات متداول در مورد عسل آویشن کوهی

1. آیا رنگ عسل آویشن کوهی با رنگ دیگر عسل ‌ها متفاوت است؟

بله؛ عسل ‌ها بر اساس گیاهی که از آن تهیه شده‌اند از رنگ زرد روشن شروع شده و تا رنگ ‌های بسیار تیره ادامه می‌یابند، به همین دلیل ممکن است رنگ آویشن با رنگ برخی از عسل ‌ها تفاوت زیادی داشته باشد.

2. قیمت خرید عسل آویشن خالص چقدر است؟

قیمت خرید عسل آویشن به دلیل خالص بودن ممکن است نسبت به عسل ‌های تقلبی بیشتر باشد؛ همچنین قیمت دقیق آن به وزن، نوع خرید و زمان خرید بستگی دارد.

3. چه افرادی می‌ توانند از عسل آویشن کوهی استفاده کنند؟

تمام افراد به جز اشخاصی که به عسل و گلوکز حساسیت دارند و همچنین کودکان زیر ۲ سال می ‌توانند از این ماده استفاده کنند.

امتیاز دهید post