آیا از عسل برای ضدعفونی هم استفاده می شود؟

می پرسید آیا از عسل برای ضدعفونی هم استفاده می شود؟ می خواهید بدانید تاثیرات ضد باکتریایی و ضد قارچ این محصول چگونه است؟ این ماده قادر است بیش از دویست و پنجاه نوع میکروب و باکتری را در درون بدن شناسایی کرده و آن ها را از بین ببرد. از طرفی این ماده باکتری های مفید را نیز تشخیص داده و اجازه نابودی آن ها را نمی دهد. علاوه بر همه این ها، این محصول به سرعت جذب خون شده و اثرات ضد باکتریایی خود را در بدن آغاز می کند.

عسل برای ضدعفونی

بسیاری از افراد می خواهند بدانند آیا از عسل برای ضدعفونی هم استفاده می شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله، عسل خاصیت ضد باکتریایی دارد. هر گونه باکتری مضر در بدن با ورود عسل نابود شده و شانسی برای زنده ماندن ندارد. از طرفی این ماده سلول های ایمنی را وادار می کند تا سیتوکین ضد التهابی تولید کنند. این امر سبب می شود تا از تومور ها کنترل شده و بسیاری از بیماری های سرطانی به طور کامل درمان شوند. طبق تحقیقات اخیر این ماده می تواند ویروس تبخال را نیز از بین برده و به درمان سریع این مشکل کمک می کند.

علاوه بر این، نمونه مانوکا این محصولات می توانند به خوبی ویروس واریسلا را از بین برده و به سلامت پوست افراد کمک کنند. ویروس آنفلوآنزا از دیگر ویروس هایی است که توسط این ماده در بدن نابود می شود. کافیست که چند روز به طور مرتب از این ماده استفاده کنید تا اثرات سرماخوردگی و بیماری های ویروسی در بدن شما از بین بروند. امروزه پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که ویروس ایدز نیز با مصرف منظم این محصول کنترل شده و از بین خواهد رفت.

عسل برای ضدعفونی 

معرفی عسل برای ضدعفونی

خواص ضد میکروبی عسل

برخی از افراد می پرسند آیا از عسل برای ضدعفونی هم استفاده می شود؟ خاصیت عسل طبیعی بسیار زیاد است که یکی از آن خاصیت ها ضد عفونی کنندگی داشته و از این طریق به سلامت بدن کمک می کند. سه نوع از انگل لیشمانیا و کرم های الگانس در بدن با استفاده از این محصول نابود شده و از بین می روند. این ماده در برابر بسیاری از قارچ ها نیز مقاومت زیادی از خود نشان داده و آن ها را از بین می برد.

بسیاری از مخمر ها و همچنین قارچ های انگلی پوستی با استفاده از این ماده در بدن نابود می شوند. رایستریکی، پنی سیلیوم و روکوزوم از مهم ترین قارچ هایی هستند که در مواجه با این محصول نابود می شوند.

پزشکان بر این باورند که مخلوط عسل با کمی ماست می تواند قارچ واژینال بانوان را نیز نابود کند. نمونه هایی از این محصول که دارای عسلک هستند خاصیت ضد میکروبی بیش تری داشته و در از بین بردن میکروب ها موثر تر ظاهر می شوند.

از این رو این ماده می تواند در درمان زخم ها و کاهش التهاب ها بسیار موثر باشد. این محصول زخم های عفونی را به سرعت التیام بخشیده و با توجه به خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد، بافت ها را تحریک می کند تا پوست سریع تر بازسازی شود.

خواص ضد میکروبی عسل

معرفی خواص ضد میکروبی عسل

بهترین خواص درمانی عسل

حال که به سوال آیا از عسل برای ضدعفونی هم استفاده می شود؟ پاسخ دادیم، خوب است که شما را با دیگر خواص درمانی این محصول بیش تر آشنا کنیم. این ماده از نظر علم پزشکی بسیار مفید بوده و علاوه بر خاصیت ضد عفونی کنندگی می تواند در جلوگیری از بروز بسیاری از بیماری ها نیز موثر باشد. مهم ترین خواص درمانی که برای این ماده در نظر گرفته اند، عبارتند از:

  • خاصیت آنتی اکسیدان قوی
    این ماده به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی می تواند از بروز بیماری های گوارشی جلوگیری کند. این محصول یک ضد التهاب قوی بوده و با ضد عفونی کردن بدن، سیستم ایمنی را تقویت می کند.
  • پیشگیری از سرطان
    این ماده حاوی ویتامین های زیادی بوده و یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها است. از این رو این محصول می تواند از بروز سرطان مری، دهان، روده، معده و … به خوبی جلوگیری کند.
  • درمان زخم و سوختگی ها
    این ماده پراکسید هیدروژن تولید می کند و از این طریق به درمان زخم ها و تسکین درد، ضدعفونی کردن زخم و جلوگیری از رشد میکروب و باکتری ها کمک می کند.
  • درمان سرفه
    یکی دیگر از خواص درمانی این ماده، درمان سرفه می باشد. این محصول در رفع خلط، عفونت گلو و همچنین بر طرف کردن سرفه بسیار موثر است. از این رو در انواع دارو های درمان سرفه نیز از این ماده استفاده می شود.
  • ضد التهاب قوی
    اگر برای بهبود آکنه و یا جای سوختگی ها به دنبال یک ماده موثر و بسیار مفید هستید، این محصول می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. این ماده خاصیت ضد التهابی قوی داشته و به خوبی التهاب های پوستی را درمان می کند.
بهترین خواص درمانی عسل

خواص درمانی عسل

راهنمای خرید بهترین عسل

اگر قصد دارید برای خرید عسل اقدام کنید، باید اصولی را رعایت کرده و نکاتی را مد نظر داشته باشید. پس از آن که به سوال آیا از عسل برای ضدعفونی هم استفاده می شود؟ پاسخ دادیم، خوب است بگوییم که هر نمونه از این محصول خاصیت ضدعفونی کنندگی ندارد. از آن جایی که نمونه های تقلبی و بی کیفیت این محصول در بازار به وفور مشاهده می شوند، باید بدانید که فقط نمونه های اصلی این محصولات می توانند خواص درمانی مناسبی داشته باشند.

قطعا شما در هنگام خرید این محصول با چالش مواجه شده و نمی توانید محصول مناسبی برای خرید انتخاب کنید. با توجه به معیار های زیر می توانید یک اصل کامل طبیعی و ارگانیک را انتخاب کرده و خریداری نمایید.

  • دقت داشته باشید که این محصول نباید بیش از حد رقیق شده باشد.
  • اگر امکانش وجود داشته باشد می توانید به زنبور داری ها رفته و به صورت مستقیم عسل خریداری کنید.
  • دقت داشته باشید که خرید نمونه های موم دار این محصولات کاملا اشتباه است و بهتر است عسل خالص و بدون موم تهیه کنید.
  • رنگ عسل نباید بیش از حد روشن و یا خیلی تیره باشد.
  • نمونه طبیعی این محصول به راحتی در دهان آب می شود اما انواع تقلبی آن، حالت چسبندگی زیادی داشته و کمی در دهان می چسبد.
  • دقت کنید که این عسل با توجه به پوشش گیاهی منطقه می تواند در انواع مختلفی تولید شود.
  • برای اثر بخشی بیش تر می توانید نمونه های مختلفی از این محصول را شناخته و بر اساس نیاز خود نمونه مناسبی از آن را انتخاب کنید.
راهنمای خرید بهترین عسل

راهنمای خرید عسل

کلام آخر در مورد عسل برای ضدعفونی

در پاسخ به سوال آیا از عسل برای ضدعفونی هم استفاده می شود؟ گفتیم که این ماده خاصیت ضد باکتریایی داشته و به خوبی بدن را ضد عفونی می کند. بسیاری از قارچ ها، باکتری و ویروس ها توسط این ماده در بدن ضعیف شده و نابود می شوند. همین امر سبب می شود تا استفاده مداوم و منظم این محصول بتواند به افزایش سطح سلامتی انسان کمک کرده و بسیاری از امراض و بیماری ها را درمان نماید.

سوالات متداول در مورد عسل برای ضدعفونی

1.چرا عسل خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد؟

به دلیل PH پایین و اثر اسمتیک، این ماده خاصیت ضد عفونی گنندگی قوی داشته و به خوبی ویروس ها، باکتری و انگل ها را نیز از بین می برد.

2.برای از بین بردن زخم و کاهش التهاب ها چگونه باید از عسل استفاده کنیم؟

در این شرایط بهتر است علاوه بر مصرف خوراکی، به صورت موضعی این ماده را بر روی زخم ها بگذارید تا هر چه سریع تر بهبود یابند.

3.آیا در دوران کودکی می توان برای ضدعفونی کردن بدن نوزاد از عسل استفاده کرد؟

خیر، این ماده هرگز برای کودکان زیر دوسال تجویز نمی شود و در سنین بالاتر نیز بهتر است برای مصرف آن با پزشک مشورت کنید.

3/5 - (1 امتیاز)